Het geeft niet – Miranda Hillers (recensie exemplaar)

Sophie heeft samen met haar zus Gwen een goedlopende kledingzaak: Blingg en geniet van het leven. Ze is nooit echt verliefd op de mannen waarmee ze korte avontuurtjes beleeft. Totdat ze de knappe, blonde Frederick ontmoet. Is hij de ware voor haar? En kan Frederick omgaan met het feit dat de jonge aantrekkelijke Rens haar beste vriend is? Ze heeft immers een hechte band met hem.
Tijdens een gezamenlijke vakantie lopen de spanningen hoog op.
26167221_1602108056522711_1749200775848597850_n
9200000080195218
Mmhh… als je mij kent weet je dat ik niet zo gek ben met covers waar mensen op staan. Wel is dit een goeie kaft, ik ben er dan totaal niet weg va maar het is zoals het is. Je ziet een stel bijna zoenen. Ik ga ervan uit dat dit dan ook de hoofdpersonages Sophie en Frederick moeten zijn. Kan ik mij wel in vinden.
Verder is het cover vrij simpel gehouden zonder veel mik mak. Je ziet bovenaan de auteur Miranda Hillers staan en onderaan de titel van het boek en welk deel het is van de serie. Dit vind ik een super pluspunt want ik ben iemand die snel in de war raakt met al die boeken in een serie. Ik vind het fijn als er op de kaft vermeld word welk deel het is.
Kleine Info: al je nu schrikt omdat het cover jou totaal niet bekend voorkomt dan klopt dat wel want de eerste 3 delen van de BLINGG serie zijn opnieuw uitgegeven door MH Books ( Miranda’s eigen Uitgeverij) Binnenkort verschijnt dus deel 2 ( Breek mijn hart niet) in een nieuwe jasje en in september volgt deel 3 ( Vergis je niet).
Holy lord dat was me toch een boek. Ik heb dit ebook van Mirada toegestuurd gekregen om het te mogen lezen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit zo veel gevoelens had bij een verhaal dan deze. Niet alleen omdat het mega goed is geschreven maar ook omdat het mij meteen van het begin af aan aan mijzelf herinnerd heeft. Ik kon me helemaal in Sophie verplaatsen want het was alsof zij ik was. Dit had ik serieus nog nooit gehad. Ook ik had vroeger een vriendengroep met 4 meiden en we gingen net zo veel en hard stappen als de hoofdpersonage in dit boek. Ik moest dan ook steeds stoppen om in oude herinneringen te zwelgen. Ook wij hadden vroeger een groep jongens gehad die ook met zen 5en waren waarmee we vaak uit gingen.Het duurde niet lang toen kreeg ik de volgende schok want zo iemand als Rens heb ik nu ook in mijn leven. We zijn dan niet met elkaar groot geworden maar ook ik mag zeggen dat ik zo een speciale beste vriend heb. Ik was dan ook niet verbaast dat Rens Sophie met de worden ,,hey meissie, hoe is het? ” begroet want PRECIES dit doet mijn beste vriend ook + hij is idd ook jonger dan ik en ik noem hem ook vaak jochie ..hahaha
Toen kwam Frederick in de picture en ook hier moest ik vaak glimlachen want ik herkende veel dingen van hem in mijn vriend terug.Bij ons heeft het ook een tijdje geduurd voordat er iets gebeurde en soms was ik net zoals Sophie die het initiatief ging nemen. Ook had mijn vriend net zo een ,,patsbak”hoe ik het ging noemen en mijn eigen auto was ook een oud afgeragde ding…. zo veel wat gelijk is met mijn leven.
 Hoe vaak komt het voor dat jij een boek leest waar je denkt dat de auteur het over jou heeft ? precies…. ik had dit dus nooit maar nu wel.
Maar goed nu verder met mijn mening. Soms had ik wel een beetje het gevoel dat ik in de ,,After”serie van Anna Todd ben beland want Sophie en Frederick hebben net zo vaak discussies als Hardin en Tessa. Ik vind het heel erg vermakelijk maar het moet niet TE worden zeg maar. Gelukkig heeft Miranda Hillers het hier niet overdreven en bleef het gewoon nog normaal. Ook denk ik dat er heel veel mensen zijn die zich in Freddie kunnen vinden kwa gevoelens. Iedereen die eens besodemieterd werd weet hoeveel pijn dit doet en dan is het niet meer dan logisch dat hij zo is als die is. Ik vind het super knap van Sophie hoe rustig zij vaak ermee omgaat maar dat komt natuurlijk ook omdat zij van hem houd.
Ik vind ,,Het geeft niet”toch een stuk beter dan DEX. Ik denk dat het komt omdat ik mij meer in Sophie en haar verhaal kan vinden dan die van DEX. Begrijp me niet fout ook DEX was super goed maar ,,Het geeft niet”is nog een tikje beter. Daarom ook de dikke welverdiende 4 Bibi Hearts.