Alter ego (Recensie exemplaar)

Afbeeldingsresultaat voor alter ego marissa meyerGeheime identiteiten.

Uitzonderlijke talenten.

Zij wil wraak. Hij wil gerechtigheid.

De Rebellen zijn een groep jongeren met buitengewone vermogens en talenten, die is ontstaan uit een de ruïnes van een verpulverde samenleving. Zij waren degene die vrede stichtten, de chaos in orde veranderden en de maatschappij weer herstelden. Ze zijn dan ook een symbool van hoop en moed geworden – behalve voor de slechteriken die ooit door hen verslagen en verbannen zijn…

Nova heeft een reden om de Rebellen te haten, en wil maar één ding: wraak. Terwijl ze dichter bij haar doel komt, ontmoet ze Adrian, een Rebellen-jongen die gelooft in gerechtigheid, en in Nova. Maar Nova is loyaal aan iemand die aan allebei een einde zou kunnen maken.

Algemene Informatie:
Titel: Alter ego
Auteur: Marissa Meyer
Jaartal: 2017
Aantal Pagina’s: 400
Uitgeverij:Blossom Books
ISBN: 9789463491150
Genre: Young adult

Toen Alter ego uitkwam kon ik niet wachten om dit boek te lezen. Toen ik het boek voor Bibi mocht recenseren was ik dan ook echt onwijs blij en dankbaar. Het boek kwam binnen en de cover is werkelijk prachtig. Onwijs Mooi en de titel spreekt ook direct aan! Het was dan ook erg jammer dat ik door drukte van school moest wachten tot ik het boek kon lezen. Een erg moeilijke taak als je helemaal fan bent van superhelden en superschurken.  Eenmaal begonnen met het boek verloor ik me in de fantastische schrijfstijl van Marissa Meyer. Ze schrijft onwijs fijn en ik had vaak het idee dat ik meer naar een nieuwe marvel film keek dan dat ik een boek aan het lezen was.

“One cannot be brave who has no fear.”

Wat ik grappig vind aan dit boek is dat het eigenlijk een beetje een uitwerking is van iets wat ik me na de Avengers civil war afvroeg: wat zou er gebeuren als mensen met een superkracht de macht overnemen? Alter ego laat zien dat dit meestal niet erg goed is.
De mensen met superkrachten zijn rebellen geworden die de stad in handen hebben en ondertussen half vernietigt hebben. Nova is de hoofdpersoon die infiltreert bij de rebellen. Ik vind het een beetje lastig om te zeggen wat ik precies van Nova vind en heb dan ook een haat en liefde crisis met dit personage. Aan de ene kant vind ik haar onwijs gaaf dat ze dit doet, maar aan de andere kant je merkt dat ze een beetje faalt met het doen of zij een slechterik is waardoor het personage niet altijd even geloofwaardig meer is en dat vind ik erg jammer want het is aan de andere kant ook weer een geweldig personage wat me erg intrigeerde, maar dus soms ook heel erg ergerde. Om deze reden heeft Alter ego dan ook een zes bij mij gekregen. Het is een goed boek,  er gebeurt veel en er zitten veel details in dus dit is geen boek wat je eventjes snel hop leest. Je bent er echt wel een tijdje mee zoet (op een positieve manier dus) maar er waren gewoon veel momenten van ergernis waardoor het toch iets minder punten heeft gekregen. Ook al heb ik een haat liefde verhouding met Alter ego ben ik stiekem toch wel heel erg benieuwd naar deel twee.

“What exactly are we looking for?

Villains, doing villainous things.”

Ondanks Nova raad ik dit boek absoluut niet af, waaraan ik mij ergerde met Nova dat vonden andere mensen juist weer helemaal geweldig aan Nova.
Dus hou je van Marvel of Dc comics? Dan is dit boek waarschijnlijk echt iets voor jou.  Denk je gadverdamme weer van dat striphelden gedoe? Toch raad ik het je dan aan om dit boek te proberen want het is  toch ook weer heel anders dan naar een superhelden film kijken en wie weet veranderd je kijk op superhelden dan wel.

Veel liefs van onze gast-blogger;
Dominique van Thunderstruckbooks