Hof van Mist en Woede – Sarah J Maas

LET OP: mogelijk spoiler in recensie!

Feyre heeft de vloek van Amarantha verbroken en is teruggekeerd naar het Lentehof, maar daarvoor moest ze een hoge prijs betalen. De vreselijke dingen die ze heeft gedaan om Tamlin te redden kan niet ze vergeten en ook haar afspraak met Rhysand, Edelheer van het gevreesde Nachthof, heeft ze maar al te goed onthouden. Terwijl Feyre haar weg zoekt door een doolhof van politiek, passie en duizelingwekkende macht, doemt er een veel groter kwaad op. Feyre zou het kunnen tegenhouden, maar alleen als het haar lukt om haar angstaanjagende krachten te beheersen en haar gekwelde ziel te helen.

51Xet-KuCsL._SX349_BO1,204,203,200_

Zoals je kan zien past dit cover perfect bij het eerste deel van de Duitse editie. Het is natuurlijk heel anders dan de Engelse of Nederlandse cover en ik moet eerlijk toe geven had ik deze boeken toen in een boekenhandel zien staan had ik hem zeker totaal niet herkend als de ACOTAR serie.

Wat ik echter vet gaaf vind is dat dit boek niet alleen hardcover is maar dat het ook een ‘dustjacked’ heeft wat schitterend is. Als je het doorzichtige omslag weg haalt heb je alleen maar Feyre die staat in haar geel/goud jurk met peil en boog in de hand. Verder is het cover compleet leeg. Voor mij een van de beste covers van deze serie waarbij deel 3 nog beter eruit ziet dan de eerste 2 delen maar die laat ik jullie pas zien als ik ook ‘Hof van Vleugels en Verwoesting’ heb gelezen. Ik denk dat deze cover’s niet bij iedereen in de smaak zullen vallen maar die van mij hebben ze zeker getroffen.

The_Inner_Circle_by_Charlie_Bowater

Holymoly…. wat een boek & wat een FANTASTISCH verhaal. Voordat ik hier in ga op het boek moet ik nog een ding zeggen: Lady’s jullie hadden gelijk!!! (wat dat betekend leg ik later uit)

Feyre heeft Amarantha overleeft en is weer terug aan het Lente-hof en gaat met Tamlin trouwen. Jep hier keek ik wel een beetje van op om eerlijk te zijn. Ik vond het erg jammer dat dit deel van het verhaal heel kort was. Maar Feyre is veranderd sinds ze een een High Fae is geworden. Ze is haarzelf niet meer en vecht eigenlijk met een PTSS ( post traumatisch stress syndroom) . Van haar wordt verwacht dat ze alleen maar aan Tamlins kant staat als een soort trofee want vrouwen hebben niks te melden in het Fae-rijk?! Ze is als verdooft sinds zij weer thuis is en een priesteres genaamd Ianthe verteld haar hoe zij zich moet gedragen en zelfs wat ze moet aantrekken.Echter, als de trouwdag nadert, voelt Feyre zich steeds slechter en slechter, tot er een punt komt waar ze niet meer met Tamlin wil trouwen. Ze smeekt Lucien haar te helpen maar niemand doet iets.Tot haar verbazing is het Rhysand die haar te hulp komt. Na 3 lange manden komt hij haar halen om Tamlin te herinneren aan het contract wat Feyre en Rhysand hebben gesloten onder de berg. Dus neemt hij haar mee naar zijn zijn Nacht-hof voor een week per maand, waar hij probeert haar weer te redden.

Hun relatie kan echt niet nog pittiger en koud zijn dan dit. Rhysand is arrogant en trots, maar hij heeft veel goeie punten: hij zou Feyre niet nooit zo behandelen zoals Tamlin. En zo laat hij haar beetje bij beetje zien hoe waardevol zij is en haalt haar zo terug in het leven. Terug aan het Lente-hof is Tamlin woedend en begaat een fout naar het andere. Hij is zichzelf niet en sluit Feyre zo goed als het kan in en buiten alle belangrijke dingen.

Wanneer ze teruggaat naar de Summer Court, vindt ze Tamlin woedend. Omdat dingen nu super gevaarlijk zijn, besluit hij uiteindelijk om Feyre in huis op te sluiten. Ze kan nergens meer heen! Ze raakt in paniek en wordt gered door Rhys’s nicht: Mor. Dus, Rhysand neemt haar mee en biedt haar een baan aan. Hij laat haar kennis maken met Amren, Cassian en Azriel. Dit is zijn dichtstbijzijnde kring, degenen die de leiding hebben als Rhys er niet is. En Feyre accepteert en zo begint een avontuur van gevoelens, vertrouwen, verraad en het zoeken naar zichzelf.

tumblr_o8s9gmUYIj1rxua7yo1_1280

In dit boek spelen niet Tamlin en Lucien de hoofdrollen maar Rhysand, Amren, Mor, Cassian en Azriel. Ik moet eerlijk bekennen dat ik in het begin erg last had van al die nieuwen personages en ik wist eerst niet wat ik ervan moest vinden. Ik hou totaal niet van boeken waar het om meerdere character draait want ik ben iemand die snel de overzicht kwijt raakt. Gelukkig heb je Google en ging ik op zoek naar fan-art zodat ik een beeld voor ogen had wie wie was. Het duurde niet snel en ik mocht iedereen van deze groep (behalve Feyre). Sorry dat ik het moet zeggen maar ook in dit deel zoog ze het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik weet niet maar haar character zelf spreekt me totaal niet aan. Soms is ze vet pist op dingen die nergens op slaan, of koppig of arrogant en bang. Het volgende moment is ze weer bad-ass . Sorry maar hier kan ik niet zo goed tegen.

Gelukkig kreeg ik wel lichte ‘gevoelens’voor Rhysand ❤ jeetje wat een goeie acteur zeg. Eerlijk is eerlijk ook ik mocht hem in deel 1 van deze boekenserie totaal niet en was helemaal v

f62ef2f8d75f96bda96f37f32765c1df

erliefd op Tamlin. Op de ene kant snap ik hem nog steeds want ja hij wist niet beter en had zelf ook nog nooit zulke gevoelens gehad, op de andere kant kon ik hem wel wat aan doen dat hij zelf niet zag wat hij Feyre met zijn gedrag ging aandoen.Een beetje heel erg jammer vond ik dat Lucien zo weinig in dit deel voorkwam want het is nog steeds een fanatische personage. Zoals ik boven al zei krijg je nog met veel meer charactere te maken. Van Rhy’s zijn groep was Amren mijn favoriete. Ze was zo anders dan de anderen en dat vond ik gewoon geweldig. Hard en direct en zonder al dat poes-pas .

Aan het einde ben natuurlijk ook ik helemaal door mijn knieën gezakt vanwege Rhysand. Nu moet ik het toegeven dat ook ik behoorlijk verliefd op hem ben geworden.Zijn humeur, zijn directe art om dingen recht uit te spreken en ook zijn kwetsbare kant waren gewoon FANTASTISCH. Man wat heb ik tranen gelaten (bijna aan het einde) waar hij zijn verhaal aan Feyre ging vertellen. Wat een man. Je kan gewoon niet eromheen.

Mening:

GE-WE-LD-IG ! Man wat heb ik hiervan genoten. Steeds meer baalde ik ervan dat ik deze serie nu pas aan het ontdekken ben. Deze serie vind ik persoonlijk 1000x beter dan de Throne of Glass serie. Ik zou heel graag meteen in het 3de deel willen beginnen maar deze komt pas 9 maart uit in het Duits. Ik heb het boek gelukkig al gepre-orderd en hoop dat ik hem midden maart in de hand heb. Een fantastisch vervolg op Hof van Doorns en Rozen met nog meer liefde, geheimen, waarheid en vriendschap.