Nooit Meer – Colleen Hoover (recensie exemplaar)

‘Nooit meer’ van Colleen Hoover vertelt het aangrijpende verhaal van Lily, die verliefd wordt op de knappe neurochirurg Ryle. Hij is assertief, koppig en een tikje arrogant, maar ook gevoelig, briljant en dol op Lily. De opbloeiende nieuwe relatie brengt herinneringen terug aan Atlas, haar eerste liefde. Als hij weer in haar leven verschijnt, komt alles wat Lily heeft opgebouwd in gevaar. Dan komt het eropaan dat ze de kracht in zichzelf vindt om te zorgen dat de toekomst geen herhaling wordt van het verleden.

9789401910552-nooit-meer-l-LQ-fOhhhh kijk dit bookcover dan. Ik ben hier stiekem heel erg verliefd op waarbij het eigenlijk niet heel veel voorstelt. Gelukkig heeft uitgeverij Zomer & Keuning het originele cover zo’n beetje bijgehouden en lijkt het er wel wat op. Was jammer geweest als het heel anders was. Wat ik persoonlijk heel erg mooi vind is de achtergrond, hahahaa tja het is maar hout maar juist dit maakt het cover af. De titel is mooi groot en springt eruit , ook de kleur roze stoort me hier totaal niet waarbij dit niet mijn favoriete kleur is. Alles met al een prachtig kaft waar je graag naar kijkt.

Jij bent het belangrijkste in mijn leven Lily.

Ik wil degene zijn die je gelukkig maakt, niet degene die je pijn doet

4fec846fa61b9cf30fd2cede0d88a147-rimg-w720-h266-gmir

Wij van The Awesome Book Club gingen dit boek in de maand april lezen met zen allen.

Nooit meer verteld het verhaal van Lily. In het boek lees je over het heden en het verleden (dagboek)van haar. Lily is opgegroeid in een gezin waar huiselijk geweld bijna dagelijks gebeurde. Haar moeder werd mishandelt door haar eigen vader en zij zat er altijd tussen. Lily had weinig vrienden hierdoor, tot ze op een dag ziet dat er een jongen in het verlaten huis tegenover leeft. Ze ziet Atlas wel eens op school maar hij maakt de indruk dakloos te zijn. Zij besluit om hem te helpen en zo begint een waanzinnig ontroerend vriendschap met groot gevolgen.

Na de begrafenis van Lily haar vader, keert ze meteen terug naar Boston waar ze al een aantal jaren woont. Ze zoekt rust op het dak van een appartementencomplex en dacht dat ze daar even tijd had om alleen over alles na te denken. Ineens stormt er een vreemde jonge man het dak op en gaat meteen aan de slag om de tuinmeubels die er staan te slopen. Hij denkt dat hij alleen is om zijn frustraties te uiten. Lily en Riley merken elkaar snel op en komen in het gesprek. Zo begint hun reis naar het onbekende.

Zelf vind ik Riley (neurochirurg)  soms wat arrogant overkomen maar soms moest ik heel vaak om hem lachen en dan deed die weer dingen waar mijn hart van ging smelten. Met Lily had ik meteen een band. Ik weet niet waarom maar ik kon me heel vaak in haar situatie indenken en ik had graag zo iemand als Lily als vrienden gehad. Ze is lief, zorgzaam, weet wat ze wil en kan (niet altijd helaas) zeggen waar het voor staat. Af en toe was ze voor mij veel te naïef & kon ik haar wel voor haar kop slaan. Man wat heeft dit boek veel emoties in me los gemaakt. Jij leest het verhaal dus ook uit het verleden en toen kwam Atlas om de hoek kijken als personage. In het begin wist ik echter niet wat ik van hem moest vinden. Meende die de dingen die hij zei. Had hij kwaad in de zin? Mhh.. ik vertrouwde het allemaal in het begin niet. Echter na een tijde zat ik dus in dubio…. Riley of Atlas… Tot de bom explodeerde…. toen stond mijn keuze vast.

Jeetje wat een aangrijpend, meeslepend verhaal dit. Lachen, huilen, frustratie, woede, liefde het zit er allemaal in en het raakte me diep. Ik wil me niet eens voorstellen dat er in deze wereld mensen zijn die dit soort situaties elke dag mee moeten maken en die gewoon te bang zijn om de waarheid te vertellen. Dit maakt me zo boos. Het is een emotionele rollercoaster die je gewoon niet kan wegleggen maar die je soms ook door de kamer wil smijten. Ik vind dat elke vrouw/ jong meisje dit boek gelezen moet hebben en moet begrijpen dat er altijd een uitweg is. Sowieso dik verdiende 4 Bibi Hearts voor Nooit Meer van Colleen Hoover.