TV seris

Movie Review – Zwaar Verliefd

Het is maandag en we zijn begonnen in een nieuwe week. Zaterdag avond ging ik spontaan met mijn schoonzus naar de bios om Zwaar Verliefd te kijken en vandaag is het tijd voor de Movie Review.

Voordat ik jullie ga vertellen hoe ik de film vond moet ik nog iets zeggen want er is een kleine geschiedenis met mij, mijn schoonzus en de boeken van Chantal van Gastel. Toen ik in 2013 gezellig langs mijn schoonfamilie ging zag ik bij mijn schoonzus een boek liggen. Het was Zwaar Verliefd die ze net uitgelezen had. Ze zei dat het een fantastisch boek was en of ik het wou lezen. Ik lezen? Toen had ik nog geen enkel boek gelezen en wist niet of ik daar wel zin in had. Ik besloot om het toch eens te gaan proberen en zo was Zwaar Verliefd mijn eerste boek wat ik binnen 1 dag heb uitgelezen. Snel erna kocht ik deel 2 en 3 geloof ik. Nu 5 jaar later heb ik een eigen boekenkamer met meer dan 250 boeken erin, ben ik een gepassioneerde blogger en lees heel graag. Je kan wel zeggen dat dank dit boek en mijn schoonzus heb ik een groot passie ontdekt & was het alleen maar logisch dat ik samen met haar deze film moest gaan kijken.

De jonge, succesvolle dierenarts Isa (Barbara Sloesen) is een tikkeltje onzeker over haar lijf én de liefde. Ze wil lekkerder in haar vel zitten en besluit de Bossche bollen te laten staan en zichzelf naar de sportschool te slepen met haar zusje (Abbey Hoes). Ruben (Jim Bakkum) is dé perfecte man. Knap, werkt met zijn handen en houdt zielsveel van zijn labrador Bo. Als Isa op een dag Bo redt van een chocoladevergiftiging, valt ze als een blok voor zijn baasje. En hij voor haar, maar dat durft ze niet te geloven. Na een peptalk van haar vriendinnen (Liza Sips, Jamie Grant) besluit Isa toch voor haar droomman te gaan. Maar is Ruben nog steeds geïnteresseerd? Een luchtige romantische komedie waarin de eeuwige strijd tegen onzekerheid en de zoektocht naar liefde op een grappige, herkenbare manier bij elkaar komen.

Als eerste moet ik  nog zeggen dat ik normaal gesproken geen groot fan ben van Nederlandstalige film’s want ik vind het acteerwerk gewoon slecht. Als je zo een groot film junkie bent zoals ik, heb je aardig wat hoge verwachtingen.Plus dat zoals je weet boekenverfilming meest niet de verhaallijn volgen van het boek. Toen we in de bios kwamen kon ik en Saakje de laatste 2 stoelen in de zaal bemachtigen. De complete zaal was uitverkocht alleen twee plekken in de eerste rij waren nog vrij. We hadden dus aardig wat nekklachten over voor deze film hahaha…

Eenmaal gaande herkende ik meteen het boek. Wow wat geweldig. Ik was best verbaast dat de film best veel overeen kwam met het boek. Je herkende de meest grappige stukken en ook de personages kwamen bijna overeen. Tuurlijk had je ook afwijkingen maar heyy… je kan geen compleet boek ik in 86min stoppen. Ik heb tranen gelachen en herkende me zo vaak in Isa terug. Toen Ruben voor het eerst in beeld kwam was ik helemaal verkocht. Wat een GEWELDIG film zeg. Ook heb ik aardig wat tranen moeten laten (als jullie de film al hebben gezien of het boek gelezen weten jullie vast bij welk stuk het was) fantastisch dat deze scene ook in de film voorkwam. Ik bleef er maar met spanning naar kijken en soms betrapte ik mezelf op zoek naar de ondertiteling omdat ik zo weg was van het kwaliteit en het acteerwerk. Het leek haast een Hollywood film. Toen het einde naderde wouden we allemaal MEER! De gehele zaal was onder de indruk (had ik het gevoel) wat veel over de film zegt.

44102170_1996483230446600_4329819993534365696_n

Een fantastische boekverfilming die zeker gezien moet worden als je een Girls Night op de planning hebt staan of alleen maar wilt zwijmelen. Humor, romantiek , irritatie en zelf verdriet  vind je allemaal in deze film.Een perfect gevoelschaos.  Ik ben zwaar verliefd geworden & wacht met spanning af op de bekendmaking dat er een deel 2 wordt geproduceerd.

5-star-rating-for-WeePie-Plugins-example

FireFly_logo_DEF-04