Dag 7 – Keery Drewery (recensie exemplaar)

Dag 7 van Kerry Drewery is het megaspannende vervolg op Cel 7, een serie die zich afspeelt in een wereld waarin het publiek beslist over leven en dood via een reality-tv-show.
Martha Honeydew is vrijgelaten uit de angstaanjagende cel 7. Maar echt vrij is ze niet: de corrupte overheid houdt elke beweging van haar nauwlettend in de gaten. En nu is haar enige, vertrouwde vriend Isaac gevangengenomen. Maar haar kansen om hem te redden zijn bijzonder klein nu ze geen stap kan zetten zonder gevolgd te worden. Dan komt de dag van zijn veroordeling dichterbij. Zullen zij en Isaac ooit met elkaar herenigd worden en in een betere wereld leven?

9789024576906-dag-7-l-lq-fTja uhm hier is er eigenlijk totaal niks over te vertellen behalve dan dat het haast hetzelfde is dan Cel 7 alleen zie je nu Isaac achter de tralies zitten en niet Martha en ze zitten “tegenover”elkaar zeg maar. Ik vind het rood van de kaft wel heel erg mooi maar had het liever andersom gezien, dat Martha de rode kaft kreeg en Isaac de blauw. Past bij mij beter in het hoofd kwa jongen/meisje kleur maar ach….het maakt ook niks uit het gaat alleen maar om het verhaal en hier zat ik al heel lang op te wachten.

Hert verhaal van Dag 7 begint natuurlijk waar Cel 7 is geëindigd alleen dat nu niet Martha maar Isaac in de cel terecht gekomen is. Martha moet nu zien haar weg te vinden in de buitenwereld en zet er alles op alles aan om Isaac ook eruit te halen.Isaac heeft met behulp van oud rechter Cicero, therapeute Eve en haar zoon Max aan alle kijkers de waarheid over Jackson Paige onthuld. Het is alles of niks en helaas voor Isaac en Martha zijn hun tegenstanders nog machtiger dan ze al hadden verwacht.

“Een misleid en verkeerd geïnformeerd volk dat besluit of iemand blijft leven of sterft op basis van propaganda en verkeerde informatie, is een systeem waar ik niet in geloof”.

Voor mijn gevoel was dit deel een en al klopjacht. Anders kan ik het niet beschrijven. Waar Cel 7 nog nieuw en interessant was is Dag 7 alleen maar grotendeels een herhaling wat betreft de afloop in de cellen en dat er nog steeds mensen tegen de regering en het tv programma vechten. Voor mij was de lol dus snel eraf. De plotwendingen zijn hier een heel stuk minder want je kent het al uit het eerste deel en ook de invloed van de media op mensen wordt hier weer erg duidelijk gemaakt. Dit aspect was voor mij nog steeds indrukwekkend zoals ook in het eerste deel. In het algemeen moet ik dan toch bekennen dat ik dit boek niet zo geweldig vond dan het eerste deel omdat ik het einde ook een beetje voorspelbaar vond maar wat eigenlijk ook logisch was want anders was er geen deel 3.

In Dag 7 kom je allemaal weer oude bekenden tegen uit boek 1 zoals Cicero , Eve en haar zoon Max. Het is eigenlijk bijna hetzelfde alleen komen er nu 2 personages bij die eigen hoofdstukken krijgen en dat is de minister president en Patty de stiefmoeder van Isaac. Als je deze personages tegen komt in het boek weet je meteen wat voor bedoelingen deze hebben en dit vond ik jammer want het was leuker geweest om het nog even spannend te houden. Martha was voor mijn smaak in dit deel vaak te naïef wat me soms verbaasde aangezien ze beter had moeten weten. Dit vond ik af en toe wat irritatie en snapte niet hoezo Kerry Drewery hiervoor had gekozen.

Voor mijn smaak een iets minder leuk deel van deze serie want het waren weinig nieuwe twist’s te vinden maar zeker niet minder interessant dan deel 1.