Mijn belofte aan jou- Colleen Hoover (recensie exemplaar)

Goedemorgen lieverds allemaal,

vandaag heb ik weer een recensie online gezet. Mijn belofte aan jou is het nieuw uitgegeven boek van Colleen Hoover van uitgeverij Zomer & Keuning. Omdat ik een groot Hoover fan ben moest ik dit boek natuurlijk ook gelezen hebben. Colleen spreekt met haar Roman’s dagelijkse problemen aan die ons allemaal wel kunnen treffen. In deze recensie vertel ik je wat ik over dit thema van dit boek vind. Lees je mee?

‘Mijn belofte aan jou’ van bestsellerauteur Colleen Hoover gaat over Quinn en Graham, die elkaar ontmoeten wanneer ze ontdekken dat hun partners een affaire met elkaar hebben. Zes maanden later krijgen ze zelf een relatie. Dan gaat deze roman fast-forward naar zes jaar later: de relatie van Quinn en Graham kent ook hobbels. Hoe perfect hun liefde ook is, het zijn allebei mensen, en mensen zijn niet perfect. Hun belofte aan elkaar komt onder druk te staan. Maar van breken is geen sprake, als het aan Graham ligt.

9789401915434_frontHelaas is er altijd weinig over de kaften van Colleen Hoover’s boeken te zeggen. Het zijn vaak van die typische roman covers met een achtergrond en een knallende kleur als titel. De combinatie van die 2 vind ik hier best leuk waarbij het Engelse boek ook niet slecht is met een beetje paars/blauw tinten.

Als eerste moet ik zeggen dat je in dit boek verschillende hoofdstukken hebt van : “toen” en “nu” en je leest uit het zicht van Quinn die haar verhaal verteld. Ik ben nooit zo een fan van boeken waar ik niet weet in welk jaar het spelt en sowieso als je zoiets hebt als ,,toen en nu” vind ik het prettig om te weten hoeveel jaren ertussen zitten. Dit werd voor mij niet heel duidelijk dus dat was meteen een klein minpunt.

Het verhaal is vrij heftig als je mij vraagt en ik weet dat er echt duizenden vrouwen zijn die precies met dat soort problemen (psychisch & lichamelijk) vechten en weet hoe dat iemand kan veranderen. Colleen Hoover heft met “Mijn belofte aan jou”zeker weer een gevoelig snaar geraakt bij heel wat lezers. Alsnog moet ik eerlijk bekennen dat dit boek me totaal niet raakte op elk oppervlak want ik kon me helaas niet inleven in Quinn en Graham en hun problemen en wensen vandaar dat ik het ook lastig vond om hier een neutrale recensie over te schrijven.

Het gaat er dus in dit boek over zwanger willen worden en een kind krijgen. Voor heel veel vrouwen de normaalste zaak van de wereld maar niet voor Quinn. Zij en Graham zijn al jaren mee bezig maar het wil maar niet lukken. Door deze problemen komt ook hun huwelijk behoorlijk onder vuur te staan en heeft Graham behoorlijk wat te verduren in al die tijd. Quinn sluit zich steeds meer af en praat niet over haar gevoelens, Graham probeert alles op alles te zetten om hun relatie en toekomst te redden maar is het aan het einde wel genoeg? Is hij genoeg?

Oke wow, ik probeer het te zeggen zonder dat heel veel mensen nu geschokt zijn maar jeetje wat vond ik Quinn irritant en dom. Sorry maar al vanaf het begin was ik best pissig op haar:

Een prachtige cirkel die niet doorbroken moet worden. En toch…. ik ben de breuk.

Die uitspraak maakte me echt woest. Hoezo je bent de breuk? Ik kan hier helaas niet diep op in gaan zonder spoilers te verklappen maar serieus meid… heb een beetje zelfrespect. Wie zegt dat we vrouwen op aarde zijn om dat ene ding te doen? Ik vind dit dikke bullshit en dus ben ik het er helemaal niet mee eens. Het zullen nu vrouwen best boos op me zijn met deze mening en dat snap ik best want niet elke vrouw is hetzelfde maar ikzelf ben van mening dat: de natuur is de natuur. Lukt het dan heb je geluk, lukt het niet dan moet je ermee proberen te leven en andere doelen in je leven stellen.

Op de andere kant kan ik me voorstellen als je dit doormaakt dat je zeker op die rare gedachten komt en dat dit je leven heel erg veranderd en natuurlijk jezelf. Ik had dan ook ontzettend medelijden met Graham want man zoiets doet wel wat met je als je nog maar de enige bent die probeert de relatie te redden.

Verder  vond ik Graham en schat van een man en wou dat elke vrouw zo iemand aan hun zijde had. Zorgzaam , liefdevol, begripvol en dan ook nog veel humor. Perfect dus en ook ondanks zijn gebreken vond ik hem gewoonweg een prachtmens.

Tja de conclusie vind ik best lastig. Het was een goed boek dat je laat zien hoe het kan gaan in een huwelijk als het niet zo gaat als geplant maar wat ik boven al zei, was dit boek niet weggelegd voor mij. Ikzelf heb totaal geen kinderwens en kon me dus helaas niet inleven in Quinn en haar verhaal. Alsnog denk ik dat Colleen Hoover met dit boek heel wat vrouwen aan het denken heeft gezet en hierdoor verdient dit boek van me 3 sterren.