Recensies·TV seris

Love alarm – Kdrama

Hallo allemaal!

Ik vermoed dat velen onder jullie de Kdrama hoek van Netflix allang hebben ontdekt maar voor degene die helemaal niet weten wat Kdrama inhoud; Kdrama staat voor Korean Drama. Het zijn TV shows die vaak gebaseerd zijn op een comic reeks of een boek. Dit zijn dan korte series van ongeveer 10 tot 16 afleveringen met afleveringen van 20 tot 70 minuten. Meestal is er maar 1 seizoen maar het komt tegenwoordig ook vaak voor dat er een tweede seizoen word gemaakt. Vooral omdat Netflix de series nu vaak oppikt en er een Netflix Original van maakt.

Afbeeldingsresultaat voor love alarm

Love Alarm is gebaseerd op een webtoon met dezelfde naam. Het is een (super) korte serie van maar 8 afleveringen over het ontstaan van het liefdesalarm. Het liefdesalarm is een applicatie voor de telefoon die een soort radar uitstraalt van een 10 meter radius. Mensen kunnen hun crush laten weten van hun gevoelens via het alarm. Als ze dan binnen de 10 meter radius komen, gaat het alarm van hun crush af. Super mooi toch?

Helaas is het niet voor iedereen zo gemakkelijk. Je kan anoniem blijven met je gevoelens, maar zodra je de enige bent in de 10 meter radius word je toch ontdekt. En niet alle gevoelens worden beantwoord met liefde. Het liefdesalarm zorgt voor vele kwetsbare momenten en openbaringen. En als je een bekend model bent, dan gaat je alarm continu af. Wat is dan nog echte liefde?

Afbeeldingsresultaat voor love alarm

Zo ontdekt model Kang Sun Oh dat er te veel meiden zijn die hem leuk vinden. Zijn alarm gaat continu af en daarom zet hij hem al snel weer uit, totdat hij een meisje leert kennen via zijn beste vriend. Des te vaker hij haar ziet, des te meer interesse hij krijgt voor het stille meisje achterin de klas. De enige reden dat hij op afstand blijft is zijn beste vriend die het meisje al veel langer leuk vind.

Afbeeldingsresultaat voor love alarm

Zodra Hye Yeong (de beste vriend) erachter komt dat ze beide op hetzelfde meisje vallen, en het meisje (JoJo) naar Sun Oh begint te trekken is er één ding wat hun vriendschap kan redden. Het liefdesalarm. Ze kunnen beide het alarm van JoJo af laten gaan maar JoJo kan maar één van hun alarmen af laten gaan.

Maar het leven en de liefde is lang zo makkelijk niet. Kim JoJo heeft een moeilijker leven dan dat de jongens dachten en soms is het leven belangrijker dan een tiener liefde.

Afbeeldingsresultaat voor love alarm kim jojo

Ik vond deze drama echt super gaaf! Het enige wat ik absoluut niet kan hebben was het einde. Ik begon te schreeuwen tegen het beeldscherm want ik was het er niet mee eens :p Hopelijk komt er binnenkort een seizoen twee. Ik heb de serie echt lopen bingewatchen. Aflevering na aflevering en heb lopen janken als een klein kind. Het is een heerlijke drama met veel liefdes clichés maar met een steengoed verhaal en super goede acteurs. Zeker een aanrader dus!

5 sterren