Recensie: Grenzeloos – Lis Lucassen

Goedemorgen lieverds allemaal. Hier ben ik weer want ik heb een nieuwe recensie voor je klaar staan. Klopt…je ziet het helemaal goed dat er wat meer recensies online kwamen maar dat komt natuurlijk omdat ik de smaak weer te pakken heb met lezen en ik al meer dan 5 boeken heb gelezen vanaf begin januari. Het jaar begint dus goed, nu kijken of ik het zo kan houden want dan mag mijn reading challange toch nog omhoog. Goed, nu terug naar deze recensie. Wil je weten hoe ik het boek Grenzeloos van Lis Lucassen vond? kijk dan hieronder.

Twintiger Rebecca verhuist tijdelijk naar Californië in de Verenigde Staten om daar te gaan studeren. Na een fietsongeluk wordt ze geholpen door de knappe Thor, met wie ze direct een enorme klik voelt. Thor is duidelijk geïnteresseerd in Rebecca en wil met haar uit, maar ze houdt dit af – ze is namelijk getrouwd en wil haar echtgenoot niet bedriegen.

9200000092730285Ik vind de kaft van dit boek best mooi. Het is niet zo dat ik er helemaal van weg ben maar dit maakt ook helemaal niks uit. De personen op het cover zijn passend bij het personage en de rest van de afbeelding past perfect bij het verhaal zelf. De kleuren van dit boek vind ik nog het beste van de gehele serie. Het is gewoon niet opvallend maar wel dat het je toch aanspreekt op een of andere manier.

Zoals in de flaptekst te lezen was, is de Nederlandse Rebecca aan het andere ende van de wereld gegaan om daar opnieuw te beginnen op een campus. Becca was namelijk helemaal klaar met Nederland en altijd maar moeten doen wat andere mensen van haar verwachten. Ze komt dan ook uit een dorp waar het geloof en tradities op eerste plaats komen. Omdat zij het allemaal niet meer trok waagde ze een nieuwe avontuur aan te gaan of was het toch een manier van vluchten voor de problemen?

Na een botsing met een auto leert Rebecca Dee kennen, een meid die het hart op de juiste plekje heeft. Snel raakt ze met Dee bevriend en komt er al snel achter, dat de knappe Thor ( die ook aanwezig was bij het ongeluk) haar broer is. Ze probeert er immers het beste van te maken, maar de vraag is of je wel iets op kan bouwen als je met je hoofd nog bij het verleden bent. En wat dacht je van de mensen? Hoe meer Rebecca begint te wennen aan Amerika en de mensen daar in haar leven, hoe meer haar verleden haar inhaalt.

Bijna aan het einde brak mijn hart en moest ik echt wel huilen. Jemig hoe kon Lis Lucassen mij dit aandoen? Helaas kan ik er niet veel over zeggen want dan ga ik een grote plot verklappen maar wow zeg: Die had ik nooit zien aankomen. Vandaar dat het boek me aardig verraste en ik met veel spanning en plezier verder las tot het einde.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik in het begin best moeite had met Rebecca. Ze was voor mij iemand die eerst ongeloofwaardig overkwam. Ze is 20 jaar opgevoed door religie en tradities en dan sta je zo in het leven? Toen ik verder laas ,kon ik het gelukkig wel een beetje begrijpen en snapte ik haar handelen en doen.

Waar ik echt helemaal weg van was, waren Dee en Thor. Die 2 hebben echt mijn hart meteen veroverd. Het band, wat hun hebben was ontzettend mooi om te lezen, aangezien hun verleden. Soms hoeft bloed niet altijd dikker dan water te zijn.

Een meeslepend avontuur niet alleen voor Rebecca , maar zeker voor elk lezer. Nieuw land, nieuwe regels toch? Maar hoever haalt je verleden je in? Een prachtig verhaal over nieuwe vriendschappen, oude liefde en verdriet. Zeker een ontzettend mooi begin van een boekenserie.