Recensie- Kort en Gelukkig

Goedemorgen lieverds allemaal, ben ik weer met een nieuwe recensie. Vandaag het boek : Kort en Gelukkig van Marijke F. Jansen die ik heb gekocht tijdens onze leesclub avond in Leeuwarden waar zij ook aanwezig was. De flaptekst maakte me erg nieuwsgierig en dus kon ik het niet laten liggen. Is het een aanrader om te lezen of viel het toch erg tegen? Je leest het hier.

Als Nadine van het medium Hanna te horen krijgt dat ze de incarnatie van een sprookjesfiguur is, is haar eerste reactie dat die vrouw compleet gestoord moet zijn. Want zeg nu zelf: sprookjes zijn toch gewoon verhaaltjes voor kinderen? Maar als er vreemde dingen gebeuren, is Nadine toch gedwongen om de woorden van Hanna nader te onderzoeken. Om haar eigen happy end te vinden, moet ze volgens het medium haar eigen sprookje volgen. Alleen welk sprookje dat dan is, is nog niet zo gemakkelijk te ontdekken. Intussen sluimert het gevaar, want de Sprookjesjager maakt jacht op haar…

9200000105459701Ik vind dat de kaft van dit boek best cool eruit ziet en had ik hem in de winkel zien liggen had ik hem zeker in handen genomen. Ja ja..ik weet dat ik altijd roep dat ik mensen op een cover verschrikkelijk vind, want het neemt altijd een deel van je verbeelding weg wat betreft de personages maar hier vind ik het zeker niet storend.  Als je vlug kijkt vind ik het gezicht van de Sprookjes Jager een beetje eruitzien als Eminem ..hahaha…. maar het kan ook aan mij liggen natuurlijk. Verder zijn de kleuren erg mooi gekozen en maakt het het boek best mysterieus. Dus alles met al een gelukt cover.

Ik had van Marijke begrepen dat dit boek eigenlijk een kort verhaal zou moeten zijn en dat zie je ook aan het aantal pagina’s. Dat vooraf gezegd te hebben gaan we nu naar het verhaal zelf.

Het boek begint met een Proloog die uit het zicht van de sprookjesjager geschreven is. De Jager krijgt er een hint die hij aan het volgen is en dan gaat het verhaal over naar Nadine. Nadine is een normaal teenager( zover dat kan als je geadopteerd bent) die naar school gaat en die een beste vriend heeft genaamd Aron. Bij een begrafenis leert Nadine het Meduim Hanna kennen en dat verloopt niet helemaal soepel. Hanna is in Nadines ogen een raar mens en ze heeft dan ook het voornemen om ver uit haar buurt te blijven. Dit lukt haar aardig totdat er rare dingen gebeuren met Nadine en zij niet weet of ze het nu gedroomd heeft of niet. Ze zoekt toch het Meduim weer op en wat ze daar te horen krijgt veranderd haar gehele leven.

Vanaf dit moment wordt het alleen maar spannender want, wat is dat toch met al die verhalen? Welk sprookje is Nadine en nog belangrijker: Wat wil de sprookjesjager?

Omdat het boek best kort is , was er misschien geen ruimte om de personages wat uitgebreider te beschrijven. Dit vond ik erg jammer want je kwam heel weinig te weten over Nadine zelf, haar beste vriend Aron en zeker de sprookjesjager. Deze staat wel in het midden punt van het verhaal en eigenlijk weet je tot het einde nog helemaal niks over hem.

Natuurlijk gaan we het dan ook van de positieve kant bekijken want zodra je het boek uit hebt, moet je gewoon door met deel 2. Gelukkig verschijnt dit binnenkort en kwam ik al te weten dat het verhaal veel uitgebreider en dieper is dan Kort en Gelukkig.

Alles met al een prima boek voor tussendoor en zeker een goeie begin van een boekenserie. Je krijgt gewoon wat minder informaties dan gehoopt maar zeker maakt het je des te meer nieuwsgierig naar deel 2. Dit boek is zeker een aanrader voor iedereen die van sprookjes houdt en wie weet, is jou leven ook wel een sprookje! 😉

Een gedachte over “Recensie- Kort en Gelukkig